Columns

Maandelijks schrijft Oege Boonstra (Partner 3Rivers) de column "London Calling" in Broadcast Magazine.
Hierin stelt hij actuele ontwikkelingen in de internationale televisie markt aan de kaak. Hieronder een overzicht.

06 2018

D-Day

door Oege Boonstra

D-Day viel dit jaar niet op 6, maar op 12 juni. D-Day voor de mediawereld, want dat was de dag dat een Amerikaanse rechter zich uitsprak over de fusie tussen telecomreus AT&T en mediareus Time Warner.

Lees meer (PDF)
05 2018

Blockbusters

door Oege Boonstra

Vrijwel iedereen in de audiovisuele sector is op zoek naar the next big thing. Creatieven en hun business managers willen graag een killer format aan hun conduitestaat toevoegen.

Lees meer (PDF)
04 2018

20 miljard

door Oege Boonstra

Twee jaar geleden werd al gesproken over de Golden Age of Television door de aanzwellende investeringen in scripted programming over de gehele wereld.

Lees meer (PDF)
03 2018

Van drama naar sport

door Oege Boonstra

Deze weken wordt één van de grootste tv-sportpakketten ter wereld verkocht: de Premier League. Voor een periode van drie jaar, ingaande 2019, worden 200 van de 380 wedstrijden per seizoen van het Britse voetbal in zeven verschillende pakketten aangeboden.

Lees meer (PDF)
01 2018

FANGA (2)

door Oege Boonstra

Vorige maand nam ik u mee op de reis die FANGA door medialand aan het maken is. Facebook, Amazon, Netflix, Google en Apple hebben de televisiewereld betreden. Netflix doet dit met haar superieure technologie en, het moet gezegd, steeds betere content.

Lees meer (PDF)

 

De columns van Oege Boonstra uit Broadcast Magazine uit voorgaande jaren staan ook online. Klik hier voor een overzicht van 2017 2016 2015, 2014 en 2013.