Dr. Hans Bouwknegt - senior consultant bij 3Rivers - is een specialist op het gebied van digitale media met een sterke focus op de samenwerking tussen data en creativiteit. Hans adviseert omroepen, productiebedrijven en investeerders over hun digitale strategieën en heeft uitgebreide ervaring in het leiden van de ontwikkeling van tastbare digitale mediaproducten, diensten en platforms. Hij is een actieve ondernemer op het gebied van digitale media en Extended Reality (XR) en is onderzoeker bij het Augmented Environments Lab van het Georgia Institute of Technologies in Atlanta, VS.
Voor zijn werk bij 3Rivers was Hans adviseur digitale strategie bij Dasym Investment Strategies, Talpa Media Holding en UNSense, onder andere. Daarnaast was hij professor (lector) Cross Media Business aan de Hogeschool Utrecht (HU) en professor (lector) Digital Media Concepts aan BUAS in Breda. In deze hoedanigheid heeft Hans verschillende onderzoeksconsortia en de ontwikkeling van twee masterprogramma's op het gebied van media, data en creativiteit geleid. Hans is summa cum laude afgestudeerd op het proefschrift 'Beyond the Simulacrum' over conceptontwikkeling voor digitale media.