Taco Rijssemus is een ervaren strategisch manager/directeur met een sterke staat van dienst in het zeer effectief maken van bedrijven. Hij begon zijn carrière bij SBS in verschillende functies aan de contentkant. In 2009 maakte hij de overstap naar de publieke omroep, waar hij leiding gaf aan de KRO. Na in 2014 de organisatie te hebben gefuseerd met een andere publieke omroep, de NCRV, werd hij in 2017 CEO van IDTV (onderdeel van All3media). Daar stelde hij een nieuw creatief team samen dat onder andere de hitshow De Verraders ontwikkelde. Van 2021 tot 2024 leidde Rijssemus de All3media-bedrijven in Nederland, België en Duitsland. In 2024 trad hij toe tot 3Rivers.
Rijssemus heeft een diep begrip van zowel creatieve processen als klantbehoeften en blinkt uit in het aantrekken van het juiste talent. Zijn uitgebreide ervaring in media — variërend van producenten tot zenders, in zowel publieke als commerciële media — in combinatie met zijn nieuwsgierigheid en vastberadenheid (hij behaalde zijn doctoraat in 2014), maken hem een veelzijdig consultant.
Recent articles by
Taco Rijssemus
Taco Rijssemus joins 3Rivers
Taco began his career on the content-production side, at SBS, before transitioning to public broadcasting in 2009, where he led KRO. After overseeing the merger with NCRV in 2014, Taco became CEO of IDTV (part of All3media) in 2017. At IDTV, he formed a creative team that developed the hit show De Verraders. From 2021 to 2024, he led All3media’s companies in the Netherlands, Belgium, and Germany. Taco also earned his PhD in 2014, showcasing his dedication to learning and expertise.
Oege Boonstra, partner at 3Rivers, says: “We are thrilled to welcome Taco to our team. His deep expertise in both the creative and operational aspects of the media industry, combined with his strategic insight, will be invaluable to our clients. His experience in media management and talent development aligns perfectly with our mission to drive success for media companies.”
Taco Rijssemus on his new role: “I’m excited to join 3Rivers and collaborate with such a skilled team. The media landscape is constantly evolving, and I look forward to applying my experience to help our clients navigate these changes and achieve meaningful results.”